poniedziałek, 5 października 2020

"W butach Valerii" Elisabet Benavent - recenzja


    Dzięki uprzejmości Wydawnictwa Kobiecego zapraszam Was do recenzji „W butach Valerii” autorstwa Elisabet Benavent.

Książka opowiada o rozterkach tytułowej Valerii związanych z jej życiem uczuciowym oraz karierą pisarską. Ogromną częścią powieści jest również historia jej trzech przyjaciółek: Loli, Carmen oraz Nerei.

Tytuł bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Spodziewałam się kolejnej historii o trudach życia codziennego, a otrzymałam „Seks w wielkim mieście” w wersji hiszpańskiej. Zacznę od tego, że tekst czytało się bardzo dobrze i szybko. Im dalej brnęłam w fabule, tym bardziej angażowały mnie przeżycia poszczególnych bohaterów. Czasami po odłożeniu książki nie mogłam przestać się zastanawiać jak dany problem się rozwiąże. Dużym plusem było dla mnie również to, że kładziony był duży nacisk na romans, erotykę oraz relacje między postaciami. Nie zabrakło również poczucia humoru, dzięki któremu mieliśmy odskocznie od bardziej dramatycznych momentów.

Czymś co bardzo ciekawiło mnie przez całą lekturę była pisarska praca Valerii, a raczej walka z brakiem pomysłu i weny. Ogromnie spodobało mi się ukazanie pracy pisarki, ale przyznam, że mogło być tego nawet odrobinę więcej.

Początkowo dużym problemem było dla mnie rozróżnienie poszczególnych przyjaciółek Valerii. W pewnym momencie czytania udało mi się to, ale postacie męskie praktycznie do końca były dla mnie nie do odróżnienia. Czasami też reakcje i decyzje głównej bohaterki były dla mnie nie do końca logiczne i zrozumiałe.

Jeśli chcecie przeczytać coś lekkiego, humorystycznego, a jednak emocjonalnego to mogę Wam z czystym sumieniem polecić ten tytuł. Przyznam się też, że jestem zaciekawiona kolejnymi tomami z tej serii oraz filmową adaptacją pierwszego tomu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

“W imię Boga” Dominika Skoczeń - recenzja

  W imię Boga autorstwa Dominiki Skoczeń to książka z gatunku fantasy, w której centrum stoi system wiary przedstawionego świata. Na tym s...